Η «μεγάλη έξοδος» του ελληνικού τάγματος που έχει αναπτυχθεί στο Αφγανιστάν (ΤΕΣΑΦ) από την ασφάλεια της Καμπούλ, στην «καυτή» ζώνη της Χεράτ δια μέσου της ακόμα πιο «καυτής» διαδρομής Καμπούλ-Χεράτ, φαίνεται ότι έφτασε. Μετά από επτά χρόνια στην «ήσυχη»-συγκριτικά- Καμπούλ όπου η ελληνική δύναμη βασικά ασχολείτο με έργα υποδομής και κατασκευών, οι πιέσεις για μετακίνηση σε ζώνη διεξαγωγής τακτικών επιχειρήσεων, φαίνεται ότι δεν θα αποφευχθεί.
Το θέμα αυτό ήταν το κεντρικό ζήτημα «ειδικού» πολιτικού βάρους που συζήτησε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας ο αναπληρωτής υπουργός Πάνος Μπεγλίτης με τον Αμερικανό βοηθό υφυπουργό Εξωτερικών για στρατιωτικές-πολιτικές υποθέσεις, Άντριου Σαπίρο.
Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές του υπουργείου στο defencenet.gr το όλο ζήτημα θα συζητηθεί στο αμέσως επόμενο ΚΥΣΕΑ, όπου και θα ληφθεί η σχετική απόφαση. Πάντως είναι πολύ δύσκολο στην παρούσα φάση να υπάρξει αρνητική απάντηση, έστω και με αντισταθμιστικά την αυξημένη ανθρωπιστική βοήθεια, την παροχή εκπαιδευτών και υλικού στον αφγανικό Στρατό κλπ.
Η Χεράτ βρίσκεται σε απόσταση περίπου 800 χιλιομέτρων από την Καμπούλ και η ενδιάμεση διαδρομή αποκαλείται και «λάκκος των Ταλιμπάν»:
Εκατοντάδες στρατιώτες της ISAF και του ΝΑΤΟ έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή σε ενέδρες των Ταλιμπάν με αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς (IED) ή με απλό καταιγισμό σφαιρών. Πάντως θα υπάρξει μια τελευταία προσπάθεια να αποφύγουμε την μετακίνηση αυτή.
Ένα κρίσιμο θέμα είναι το κατά πόσον είναι έτοιμο το ΤΕΣΑΦ από άποψη καταλληλότητας υλικού να μετακινηθεί εκτός Καμπούλ, όπου διεξάγονται επιχειρήσεις υψηλής έντασης.
Κατάλληλα οχήματα δεν υπάρχουν, ούτε η σύνθεση της μονάδας είναι η κατάλληλη για τέτοιες επιχειρήσεις (βασικά πρόκειται για ενισχυμένο λόχο μηχανικού). Το πρόγραμμα προμήθειας δέκα τροχοφόρων ΤΟΜΑ ειδικά για τo TΕΣΑΦ ματαιώθηκε λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Το πρόγραμμα προμήθειας θωρακισμένων αντιναρκικών οχημάτων που περιέγραφε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο προηγούμενο τεύχος της, συναντά δυσχέρειες που έχουν να κάνουν τόσο με το οικονομικό ύψος της προμήθειας (24 εκατ. ευρώ), όσο και το κόστος μεταφοράς (6 εκατ. ευρώ μόνο η αποστολή τους). Το πρόγραμμα αφορούσε 24 θωρακισμένα οχήματα με επίπεδο θωράκισης «3», 30 φορτηγά, επίσης θωρακισμένα και 2 θωρακισμένους γαιοπροωθητές (μπουλντόζες). Αν δεν εξευρεθούν και πάλι τα κονδύλια θα αναζητηθεί λύση ενοικίασης ή leasing!.
Άλλα θέματα που συζητήθηκαν μεταξύ Π.Μπεγλίτη και Α.Σαπίρο ήταν το θέμα των προκλήσεων της Τουρκίας στο Αιγαίο και ειδικά το θέμα των υπερπτήσεων («Όπως στρώσει έτσι θα κοιμηθεί η Τουρκία», ήταν η θέση του Έλληνα υπουργού αναφορικά με την αξιολόγηση του Δεκεμβρίου στην Ε.Ε. σε σχέση με την συμπεριφορά της στο Αιγαίο). Συζητήθηκαν ακόμα και θέματα που έχουν να κάνουν με την ομαλοποίηση της ελληνοαμερικανικής αμυντικής συνεργασίας.
Διέρρευσε από: Τμήμα ειδήσεων defencenet
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...