17/11/09

Ο θάνατος του εμποράκου

Πρωτοφανείς διαστάσεις παίρνει ο ρυθμός επέκτασης των ξένων αλυσίδων στην ελληνική αγορά.

Παρ΄ ότι το εμπόριο έχει υποστεί ισχυρό πλήγμα από την κρίση, με την πτώση του τζίρου να αγγίζει το 30%, μεγάλα ονόματα του διεθνούς λιανεμπορίου ανοίγουν καταστήματα σε μεγάλα αλλά και μικρότερα αστικά κέντρα.

Η κινητικότητα που... επιδεικνύουν μπορεί από τη μια να δείχνει τη δυναμική ανάπτυξης που υπόσχεται το Ελληνικό λιανεμπόριο, από την άλλη όμως...



...αποτελεί κίνδυνο για τους μικρούς της αγοράς, οι οποίοι βλέπουν συνεχώς το μερίδιό τους να μειώνεται αισθητά.

Η διεύρυνση της παρουσίας των ξένων αλυσίδων αποτελεί ακόμη ένα χτύπημα για τους μεμονωμένους εμπόρους, αφού τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται προς τις οργανωμένες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα. Τάση, που ενισχύει τις πωλήσεις των ξένων αλυσίδων, ορισμένες από τις οποίες βλέπουν σημαντική άνοδο, την ώρα που η αγορά εμφανίζει σημαντική πτώση.

Η γαλλική Fnac, για παράδειγμα, η οποία μόλις άνοιξε το τρίτο της κατάστημα στην Ελλάδα και σκοπεύει να αποκτήσει τουλάχιστον 10 μέχρι το 2012, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 6,3% το εννεάμηνο, ενώ η αγορά της τεχνολογίας και των πολυμέσων εμφάνισε πτώση πωλήσεων 12,6% στο τέλος Αυγούστου.

Χαμηλές τιμές, μεγάλοι χώροι

Πρόκειται για εξελίξεις που επηρεάζουν αρνητικά και τους μεγαλύτερους του ελληνικού λιανεμπορίου, πολλοί εκ των οποίων έχουν παγώσει τα επενδυτικά τους πλάνα. Θεωρούν μάλιστα ότι το λιανεμπόριο εισέρχεται σε νέα φάση με βασικά χαρακτηριστικά την αναζήτηση χαμηλότερων τιμών και τη στροφή σε μεγάλους χώρους.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι στα πλεονεκτήματα της ελληνικής αγοράς είναι και ο αυθορμητισμός που χαρακτηρίζει τους Έλληνες στις αγορές τους, αντίθετα με τους Ευρωπαίους, οι οποίοι καταγράφουν τις ανάγκες τους λεπτομερώς και αναλόγως αγοράζουν.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...
Bookmark and Share