Γράφει ο Α. Κουβέλης
Στην Ελλάδα που έχουν δαπανηθεί δισεκατομμύρια ευρώ για δημόσια έργα, υπάρχουν ακόμη εθνικοί δρόμοι από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη.
Η αυτοψία μας σε κομμάτι του εθνικού δικτύου στην Ευρυτανία και την Φθιώτιδα αλλά και στους ορεινούς δρόμους των Αγράφων αποτυπώνει μια τριτοκοσμική εικόνα. Η οδήγηση στο ορεινό δίκτυο Αγράφων απαιτεί τύχη και υπομονή, καθώς σε 500 χλμ. δρόμων δεν υπάρχει...
...ούτε ένα μέτρο άσφαλτο.
Γκρεμοί και κατολισθήσεις θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο τις ζωές των ορεσίβιων, αλλά και όσων παλεύουν να κρατήσουν ανοιχτό τον δρόμο. Από την προηγούμενη αυτοψία του ALPHA το 2004 στα Άγραφα, έργα ξεκίνησαν μόνο στο τμήμα Κρέντη-Βαρβαριάδα, αλλά έμειναν στη μέση λόγω αδυναμίας του εργολάβου σύμφωνα με τον Δήμο.
Για το κομμάτι Βαρβαριάδα-Μάραθος η δημοπράτηση ανεστάλη και για το υπόλοιπο δίκτυο εκκρεμεί η έγκριση της μελέτης. Στην εθνική οδό Καρπενησίου-Αγρινίου το όραμα του Τρικούπη για ένα οδικό δίκτυο στην καρδιά της Ρούμελης γκρεμίζεται κυριολεκτικά στις χαράδρες της Χελιδόνας.
Μέσα σε λίγα λεπτά η γη άνοιξε και κατάπιε την εθνική οδό Καρπενησίου-Αγρινίου ακριβώς πάνω από το μοναστήρι του Προυσού και με πρόχειρα μέτρα δόθηκε στην κυκλοφορία μόνο η μία λωρίδα κυκλοφορίας. Τον ίδιο δρόμο είχε δείξει με ρεπορτάζ μας ένα χρόνο πριν. Από τότε αντί να φτιαχτεί, χειροτερεύει.
Η εθνική οδός Λαμίας Αγρινίου έχει πλάτος μόλις 6 μέτρα, τόσα όσα όταν κατασκευάστηκε το 1880. Το 1972 έγιναν απαλλοτριώσεις για την διαπλάτυνση του οδοστρώματος, αλλά έργα δεν έγιναν ποτέ.
Η συγκεκριμένη εθνική οδός χωράει ουσιαστικά μόνο ένα όχημα. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών η ευθύνη ανήκει στην Περιφέρεια, σύμφωνα με την Περιφέρεια είναι θέμα του υπουργείου.
Το παρόν εστάλη στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ από : Prassia-eyrytanias
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ...