Στην Abu Dhabi Mar, δηλαδή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αποφάσισε να εκχωρήσει η κυβέρνηση σχεδόν το σύνολο του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και το σύνολο ή το μεγαλύτερο μέρος της ναυπήγηση των 6 φρεγατών FREMM (!), όπως αναφέρει απόρρητη αναλυτική αναφορά του υπουργείου Οικονομίας.
Η αναφορά υπογράφεται από...
...τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Οικονομίας, Ηλία Πλασκοβίτη έχει αποδέκτη τον Hambert Drabbl διευθυντή της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κοινοποιείται και στην Barbara Brandtnen που είναι Head of Unit στην Διεύθυνση.
Στάλθηκε στις 2 Ιουλίου και πέρα από το γεγονός ότι θέτει σε γνώση ξένων υπηκόων με τον πιο επίσημο τρόπο, άκρως απόρρητα εθνικά εξοπλιστικά προγράμματα, δημιουργεί πλέον υπόνοιες για συμφωνίες «κάτω από το τραπέζι» με την ADM στο πλαίσιο της αγοράς από αυτήν των ΕΝΑΕ.
Προφανώς δεν είναι τυχαίο που αναφέρει μέσα στην αναφορά σχετικά με το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM, ότι "Τα ΕΝΑΕ έχουν δυνατότητες που δεν έχει το άλλο ναυπηγείο η Ελευσίνα" η οποία έχει συμφωνήσει με τους Γάλλους της DCNS για την ανάληψη του ναυπηγικού έργου!
Στην αναφορά προς την Διεύθυνση Ανταγωνισμού, η οποία συντάχθηκε προκειμένου να υποστηριχθεί η διαγραφή από την Ε.Ε. του προστίμου των 230 εκατ. ευρώ (συν τους τόκους) που έχει επιβληθεί στα ΕΝΑΕ και να καταστεί δυνατή η μεταβίβαση των τελευταίων στην ADM, πέρα από τα δύο υποβρύχια Τ-214 που έχει ήδη εξαγγείλει το υπουργείο «ενημερώνουν» ότι τα ΕΝΑΕ θα λάβουν και τα εξής προγράμματα:
-Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής (MLM) των 4 φρεγατών MEKO-200, ύψους 200 εκατ. ευρώ
-Τη ναυπήγηση 6 φρεγατών FREMM, των οπoίων μάλιστα ο προϋπολογισμός στο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 από 2,2 δις. ευρώ ανέρχεται πλέον βάσει του εγγράφου του υπουργείου Οικονομίας στα 3 δις ευρώ!
-Η ναυπήγηση 4 Κανονιοφόρων (με τις προδιαγραφές κορβετών) προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ με προτεραιότητα νο16 (ενημερώνουν ακόμα και για την προτεραιότητα!) Εδώ να σημειώσουμε ότι έχουμε μία δεύτερη είδηση: Κανονιοφόροι με προδιαγραφές κορβετών, όπως γράφει το έγγραφο του υπουργείου Οικονομίας, δεν υπάρχουν. Πολύ, δε, περισσότερο δεν υπάρχουν κορβέτες που να κοστίζουν 400 εκατ. ευρώ. Περιπολικά, μπορεί, κορβέτες όχι.
Αλλά εδώ έχουμε και άλλα...περίεργα:
Αναφέρεται ότι τα ΕΝΑΕ έχουν ναυπηγήσει την κλάση κανονιοφόρων ΜΑΧΗΤΗΣ και «δεν πρέπει να χαθεί η τεχνογνωσία ναυπήγησης της κλάσης η οποία εύκολα μπορεί να αναβαθμιστεί σε … κορβέτα»! Δηλαδή η τεχνογνωσία για το «αρχαίο» σχέδιο του ΜΑΧΗΤΗ, θα είναι η βάση για να ναυπηγηθεί κορβέτα των 100 εκατ. ευρώ!
Μα τόσο κοστίζει το μισό από τα super-yatchs των εμίρηδων που υποτίθεται θα φέρει για να ναυπηγήσει στα ΕΝΑΕ η ADM!
Σε ότι αφορά την προτεραιότητα των προγραμμάτων η ναυπήγηση των FREMM είναι στην κορυφή (Νο1)του ΕΜΠΑΕ του Π.Ν., ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ-200 είναι στην 5η θέση και η ναυπήγηση των 4 κανονιοφόρων-κορβετών-αναβαθμισμένων ΜΑΧΗΤΩΝ είναι στην 16η θέση!
Μαζί με τα δύο υποβρύχια, έχουμε προϋπολογισμό 4,9 δις ευρώ με τα οποία βάσει του εγγράφου θα «προικοδοτηθεί» η ADM για να αγοράσει τα ΕΝΑΕ!
Το μείζον ερώτημα που προκύπτει από όλα αυτά, είναι πως και γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να εμπλέξει την ADM στη ναυπήγηση των FREMM, δεδομένου ότι η ναυπηγός εταιρεία DCNS έχει έλθει σε συμφωνία εδώ και χρόνια με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου.
Πόσο μεγάλη είναι πλέον η προίκα που πρέπει να πάρει η ADM για να αγοράσει τα ΕΝΑΕ; Έχουν παίξει ρόλο και «παράπλευροι παίκτες» οι οποίοι έχουν τα κατάλληλα κανάλια για να «φουσκώνουν» τη προίκα;
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ...