Το παρόν εστάλη στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ από αναγνώστρια
Σχετικά με τη βιολογία Γ΄Γυμνασίου, απλώς θέλω να πω στον κύριο Βέρρο, δυστυχώς αυτά που διδάσκονται τα παιδιά μας δεν είναι πάντα γραμμένα και εγκεκριμμένα από τα ονόματα που αναφέρονται.
Ολόκληρα βιβλία ιστορίας τα οποία κρίθηκαν ακατάλληλα, για να διδαχθούν στις σχολικές αίθουσες κι όμως "βγήκαν" με τα ονόματα αυτών που τα καταδίκασαν να φέρονται ότι τα ενέκριναν....
Κάθε βιβλίο, πριν βγει στις σχολικές αίθουσες, αξιολογείται από τριμερή επιτροπή ή τουλάχιστον έτσι γινόταν μέχρι πρότινος, η οποία επιτροπή ελέγχει αν είναι επιστημονικά ορθό, αν περιέχει γενικότερα λάθη και ανακρίβειες, ειδικότερα για τα βιβλία της ιστορίας αν προβάλλονται ρατσιστικές αντιλήψεις κτλ.
Τυχαίνει να γνωρίζω από αξιόπιστο πρόσωπο ότι σε βιβλίο ιστορίας γυμνασίου, αν δεν απατώμαι, η τριμερής αυτή επιτροπή είπε ότι το υπό έλεγχο βιβλίο ήταν ακατάλληλο για διδασκαλία.
Εντούτοις, όταν "βγήκε", στις αρχικές σελίδες του, όπου αναφέρονται οι συντάκτες, συγγραφείς, επιμελητές κτλ, τα ονόματα αυτών των καθηγητών της τριμερούς επιτροπής που καταδίκασαν το βιβλίο φαίνονταν ότι το ενέκριναν.
Επειδή δεν είναι πολλά τα βιβλία ιστορίας στο Γυμνάσιο και υπήρχε θέμα φύλου, το πρόσωπο που μας το είπε και συνδεόταν φιλικά με μέλη της επιτροπής αυτής, δεν είπε περισσότερα για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων. Δε γνωρίζω ούτε αν αυτοί οι τρεις προέβησαν σε κάποια πράξη διαμαρτυρίας.
Υπάρχει σχετικά μεγάλο θέμα με τα βιβλία, τους συγγραφείς, καθώς και τα κουρίκουλα (δηλ. τα αναλυτικά προγράμματα), καθώς μονίμως οι πανεπιστημιακοί εντοπίζουν λάθη, ανακρίβειες και μεγάλα σφάλματα ή παραλείψεις, όμως οι ίδιοι κάποτε μας διαβεβαιώνουν ότι δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν πολλά.
Για μένα προσωπικά και μόνο το ότι ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που εκδίδει τα βιβλία, διορίζεται από και είναι υπόλογος μόνο στον ίδιο τον υπουργό παιδείας λέει πολλά.
Ειδικότερα για τα λάθη, όμως, εντόπισα κι εγώ λάθη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου (τόσο στο παλιό βιβλίο όσο και στο καινούριο - εννοώ ότι δε διορθώθηκαν). Ενημέρωνα τους γνωστούς μου μαθητές και σε μια περίπτωση σε Γυμνάσιο Θεσ/νίκης, όταν στο σχολείο ο φιλόλογος δεν έπεσήμανε το λάθος ή καλύτερα παρέλειψε να διευκρινίσει, κάποια παιδιά που οι γονείς τους ήταν φιλόλογοι, είπαν στην καθηγήτρια ότι το βιβλίο είχε λάθος διατύπωση. Η απάντηση ήταν: δεν έχει κανένα λάθος το βιβλίο!!!!!!!!! Το μαθαίνετε έτσι όπως είναι.!!
Δυστυχώς, άλλοι ορίζουν πολλά από τα οποία διδάσκονται τα παιδιά μας. Αρχής γενομένης από εκείνους που σχεδιάζουν τα αναλυτικά προγράμματα, χωρίς να έχουν γνώσεις σχεδιασμού προγραμμάτων (πριν το ΔΕΠΠΣ τα αναλυτικά προγράμματα ήταν πολύ αόριστα, πολύ γενικά και χωρίς καμιά ουσιαστική σύνδεση με τα αντικείμενα διδασκαλίας)και που σκοπό έχουν τον κατακερματισμό της γνώσης και τη δημιουργία "μορφωμένων αμόρφωτων", από εκείνους που παραβλέπουν τα΄λάθη και φυσικά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που δεν είναι πάντα οι καλύτεροι .
Δεν μπορεί η προαναφερθείσα φιλόλογος να μην ξέρει τι είναι τα δίπτωτα ρήματα!!!!! (εκπαιδευτικός είμαι κι εγώ και στη μεταπτυχιακή μου έρευνα ανακάλυψα εκτός των άλλων ότι αφενός μεν οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί δεν είναι πάντα κατάλληλα καταρτισμένοι, αφετέρου δε δεν είναι πάντα ευνοικά κείμενοι σε αλλαγές στη διδασκαλία τους κτλ..)
Ενημερώνετε όσα παιδιά μπορείτε για λάθη που υπάρχουν στα βιβλία.
Μην περιμένετε από την πολιτεία!!!
Αναγνώστρια
________________________________________________________
Σχετικά με το θέμα:
Ειδικός Δερματολόγος τονίζει τα λάθη και τις ανακρίβειες του βιβλίου Βιολογία της Γ' Γυμνασίου.
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ...