26/8/10

Σύγκρουση δύο F-16 στον αέρα νότια της Ιεράπετρας Κρήτης (Ανανέωση θέματος)

Στον αέρα συγκρούστηκαν δύο μαχητικά F-16, νοτιοδυτικά της Κρήτης κοντά στο Γαιδουρονήσι (νήσος Χρυσή).

Πρόκειται για ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο αεροσκάφος της 340 Μοίρας "Αλεπού", F-16C Block 52+ και "D" αντίστοιχα. Πετούσαν σε τετράδα μαζί με άλλα τέσσερα αεροσκάφη της Μοίρας (2 εναντίον 4) και προσομοίωναν άσκηση διείσδυσης και αναχαίτισης....


Μέσα σε όλο αυτό το τραγικό συμβάν και είχαμε κι ένα απίστευτο: Για πρώτη φορά στην ιστορία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του ΓΕΑ, σχεδόν τρεις ολόκληρες ώρες μετά το δυστύχημα, εως στις 16.45 ώρα Ελλάδος δεν έχει ανακοινώσει το παραμικρό, ούτε από το γραφείο Τύπου του ΓΕΑ (το οποίο πρέπει να πάρει έγκριση από την πολιτική ηγεσία), ούτε από την Διεύθυνση Ενημέρωσης του υπουργείου, ούτε από το ΓΕΕΘΑ, ούτε από πουθενά!

Πραγματικό αίσχος που δεν τιμά κανέναν, πολιτικό στέλεχος ή αξιωματικό, στο κτίριο της Μεσογείων.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες διασώθηκαν κάνοντας χρήση του συστήματος αυτόματης εκτίναξης, αλλά έχουν βρεθεί μόνο οι δύο του διθέσιου αεροσκάφους.

Οι δύο πιλότοι περισυνελέγησαν από αλιευτικό σκάφος και ένα σκάφος που Λιμενικού.Οι πρώτες πληροφορίες έκαναν λόγο για σοβαρό τραυματισμό ενός από τους διασωθέντες ο οποίος μπήκε στο χειρουργείο στο νοσοκομείο της Ιεράπετρας. Έχει υποστεί διάτρηση πνεύμονος και χτυπήματα στο κεφάλι.

Στο ίδιο νοσοκομείο νοσηλεύεται και ο δεύτερος διασωθείς. Φέρει κατάγματα στα κάτω άκρα και δεν κινδυνεύει η ζωή του.

Όσον αφορά τον τρίτο πιλότο δυστυχώς ευρέθη λίγο πριν από τις 17.00 νεκρός νοτιοδυτικά της νήσου Χρυσή.

Αρχικά είχε δοθεί η εντύπωση ότι το αλιευτικό είχε ανασύρει από την θάλασσα δύο πιλότους και όχι έναν, έτσι διαδόθηκε ότι είχαν σωθεί και οι τρεις κάτι που δυστυχώς δεν επιβεβαιώθηκε.

Δυνάμεις του Λιμενικού και του Π.Ν. έσπευσαν στο σημείο ενώ επιχείρησαν ένα C-130, ένα Super Puma από την Ρόδο, ένα ΑΒ-205 SAR, καθώς και ένα Dornier από την Ελευσίνα.

Με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η ΠΑ έχει χάσει συνολικά 4 αεροσκάφη F-16C Block 52+ από τότε που παρελήφθησαν τα αεροσκάφη τον Ιούλιο του 2004 (οι παραδόσεις είχαν ξεκινήσει στις 5 Μαίου του 2003).

Για μία σύγκρουση που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί κάνουν λόγο οι ειδικοί για τη σημερινή τραγωδίας στην Κρήτη.

Αν τα δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16C/D Block 52+ της 340 Μοίρας ήταν εξοπλισμένα με Σύστημα Απεικόνισης Μάχης AACMI (Αutonomus Air Combat Maneuvering Instrumentation), ο διαγωνισμός για την προμήθεια του οποίου έχει ακυρωθεί τέσσερις (!) φορές από το 2001 είναι πολύ πιθανό ότι δεν θα είχε συμβεί ποτέ το δυστύχημα που έχει βυθίσει στο πένθος την Π.Α.

Το κόστος του AACMI στον ΕΜΠΑΕ 2011-2015 δεν ξεπερνά το ένα έκτο του κόστους ενός F-16, μόλις 10 εκατ. ευρώ. Λιγότερα δηλαδή απο τα μισά που θα κοστίσουν οι τρείς ιστοσελίδες του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.(Δείτε εδώ)

Το μονοθέσιο F-16C με πιλότο τον άτυχο σμηναγό Αναστάσιο Μπαλατσούκα 33 ετών, πήγε και «κάρφωσε» από κάτω προς τα πάνω, περίπου στη μέση το F-16D στο οποίο βρίσκονταν ο Σμηναγός Ιωσήφ Αναστασάκης 35 ετών και ο ανθυποσμηναγός Παύλος Μποτζάκης, 25 ετών.

Αν υπήρχε σύστημα ΑACMI ο προειδοποιητής θα είχε αποτρέψει το μοιραίο.

Κατά τις πρώτες πληροφορίες το μονοθέσιο F-16 πραγματοποιούσε immerman attack, δηλαδή επίθεση από πίσω και κάτω, στο διθέσιο F-16. Είναι μία τακτική από την οποία ο αμυνόμενος είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγει.

Ένα άλλο στοιχείο το οποίο είναι διασταυρωμένο από έγκυρες πηγές της Π.Α. είναι ότι ο νεκρός πιλότος του F-16C φορούσε κάσκα JHMCS δηλαδή σύστημα στόχευσης επί κάσκας που του επιτρέπει να βάλλει βλήματα με απόκλιση πολύ μεγαλύτερη από αυτή των συμβατικών συστημάτων.

Δηλαδή πήγε να βάλλει, εικονικά βέβαια, πίσω και κάτω από το διθέσιο εναντίον του, αφού ο συνδυασμός κάσκας JHMCS και βλήματος Iris-T, επιτρέπει βολή τελείως εκτός θέας του επιτιθέμενου αεροσκάφους, απλά αρκεί ο πιλότος να παρακολουθεί με το … βλέμμα το αεροσκάφος-στόχο.

Από εκείνη την θέση, δηλαδή πίσω και κάτω από το διθέσιο, ξαφνικά το F-16 του Μπαλατσούκα «καρφώθηκε» στην κοιλιά του διθέσιου “D”. Μία άλλη εκδοχή είναι ότι επιχείρησε να βρεθεί σε παραμέτρους βολής πυροβόλου (Fox 1) και για τον λόγο αυτό κινήθηκε κατ'αυτό τον τρόπο.

O άτυχος Μπαλατσούκας σκοτώθηκε επί τόπου. Το κάθισμά του προφανώς εκτοξεύτηκε (ένας από τους λόγους που αρχικά και σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη πληροφόρησης από το υπουργείο, λέχθηκε ότι βρέθηκαν και οι τρεις ζωντανοί) λόγω της σύγκρουσης αυτόματα, αλλά από την επιφάνεια της θάλασσας, περισυλλέγησαν από το σωσίβιό του απλώς ίχνη που πιστοποιούσαν τον θάνατό του.

O δεύτερος πιλότος που εγχειρίστηκε δίνει μεγάλο αγώνα για να κρατηθεί στη ζωή...

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ... Bookmark and Share