27/10/09

Μετά την Αλβανία - Η Ήπειρος αποκτά ευρυζωνικό δίκτυο

Έγιναν ήδη από θυγατρική του ΟΤΕ 300 συνδέσεις σε σχολεία (Αργυροκάστρου, Κορυτσάς κ.α.), ενώ στο περίμενε βρίσκονται τα παραμεθόρια σχολεία της Ηπείρου

Δεν γίνεται στην Ελλάδα από τον ΟΤΕ, ωστόσο υλοποιήθηκε από τον δικό μας Οργανισμό στην Αλβανία!





Σε Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια του Αργυροκάστρου, της Κορυτσάς, του Τεπελενίου, της Αυλώνας και του Δυρραχίου, αλλά και σε χωριά γύρω από τα Τίρανα, εγκαταστάθηκε ευρυζωνικό Ίντερνετ από την θυγατρική του ΟΤΕ Hellas Sat Net.

Eιδικότερα έγιναν 300 ευρυζωνικές συνδέσεις σε αντίστοιχο αριθμό σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αλβανίας.

Πρόκειται, σίγουρα, για μια πολύ θετική εξέλιξη, ωστόσο κάτι ανάλογο θα μπορούσε να συμβεί και στα σχολεία της παραμεθόριας Ηπείρου.Δεν έχει κανείς αντίρρηση να εφαρμοστεί το πρόγραμμα στην Αλβανία, ωστόσο νωρίτερα θα μπορούσε να ισχύσει σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Νομών Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας. Οι νομοί αυτοί είναι ακριτικοί και οι νέοι χρειάζεται να στηριχθούν και με τις νέες τεχνολογίες.Η αναγκαιότητα να υπάρχει ίντερνετ στο σχολείο, αποδεικνύεται και από μια σχετική έρευνα.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου πραγματοποίησε διαδικτυακή έρευνα για να συγκεντρώσει τις απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών αναφορικά με τη διδασκαλία της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου στα σχολεία.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου 2009 σε κλειστή λίστα εκπαιδευτικών ύστερα από πρόσκληση που απεστάλη με την πολύτιμη συμβολή και συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Sch.gr».Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν 679 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και από την Ήπειρο.

Σύμφωνα με την έρευνα το 99% των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο.Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση κρίνεται ως η πιο κατάλληλη βαθμίδα για να ξεκινήσει η εκπαίδευση στο Διαδίκτυο, από το 70% των εκπαιδευτικών. Ένα ποσοστό 19% επιλέγει το Γυμνάσιο και ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 11% θεωρεί ότι η εκπαίδευση στην ασφαλή χρήση του Διαδικτύου πρέπει να ξεκινά από το Νηπιαγωγείο.

Αναφορικά με τη μορφή του μαθήματος, το 45% των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι πρέπει να είναι ενσωματωμένο στο μάθημα της πληροφορικής, το 28% θεωρεί ότι πρέπει να είναι διαθεματικό, ενώ το 14% θεωρεί ότι πρέπει να έχει τη μορφή σεμιναρίου που θα λαμβάνει χώρα ανά τακτά διαστήματα. Μικρότερα ποσοστά (5%) συγκέντρωσαν επιλογές όπως: αυτόνομο με βαθμό και αυτόνομο χωρίς βαθμό.

ΚΑΙ ΣΤΟ FACEBOOK

Ο βαθμός που έχει εισχωρήσει το Ίντερνετ στη ζωή των νέων της Ηπείρου, φανερώνεται και από το γεγονός πως πολλοί από αυτούς, αλλά και μεγαλύτεροι σε ηλικία, επικοινωνούν με τους φίλους τους και μέσω του Facebook.Όπως πάρα πολλοί χρήστες, έχουν ήδη γίνει μέλη σε αρκετά γκρουπ που τους ενδιαφέρουν και ανεβάζουν συχνά φωτογραφίες τους, αλλά και βιντεάκια με μουσική προκειμένου να ενημερώσουν τους φίλους τους για νέα κομμάτια.

Από τη μία πλευρά υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι οι νέοι δεν αντιλαμβάνονται τα όρια του ιδιωτικού και του δημόσιου και ότι έτσι εκθέτουν τους εαυτούς τους σε κινδύνους. Από την άλλη υπάρχουν αυτοί που λένε ότι αυτές οι συμπεριφορές των νέων είναι μία έκφραση του αυθορμητισμού τους.Οι νέοι σήμερα είναι πιο αυθεντικοί. Δεν έχουν τα παλιά στερεότυπα.

Κάποιοι διαφωνούν ότι η πρακτική των νέων να ανεβάζουν φωτογραφίες ή άλλες πληροφορίες για τους ίδιους, αποτελεί το τέλος της ιδιωτικότητας. Τονίζουν ότι η δημοσίευση μεγάλου όγκου πληροφοριών στο Ίντερνετ για την προσωπική ζωή τους, εγκυμονεί κινδύνους.

Ωστόσο η σωστή χρήση μπορεί να βοηθήσει στην κοινωνικοποίηση και την ανάδειξη ταλέντων.Όπως λέει η Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, δρ Βερόνικα Σαμαρά, «πάρα πολύ συχνά δεχόμαστε mails και τηλεφωνήματα από γονείς ή και από παιδιά που μας αναφέρουν προβλήματα στο Facebook και σε άλλα παρόμοια μέσα. Από τη στιγμή που ένα παιδί πάρει έναν υπολογιστή πρέπει ταυτόχρονα να εκπαιδεύεται και στο πώς θα χρησιμοποιεί το Ίντερνετ», τονίζει η κ. Σαμαρά.

Πηγή:http://www.proinoslogos.gr/pn/

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...
Bookmark and Share