5/11/09

"Φουρτούνα" στο λιμάνι του Πειραιά - Μετωπική λιμενεργατών με κυβέρνηση

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης άρχισαν πλέον να κινούνται οι σχέσεις της κυβέρνησης και των απεργών λιμενεργατών, οι οποίοι αποφάσισαν χθες το βράδυ να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους με νέα 48ωρη απεργία.

Η κυβέρνηση αναμένεται να χρησιμοποιήσει σήμερα σκληρή γλώσσα κατά της απόφασης... των λιμενεργατών, ενώ δεν πρέπει να αποκλεισθεί και το ενδεχόμενο να ληφθούν σκληρά μέτρα σε περίπτωση κατά την οποία διαφανεί ότι οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ δεν επιθυμούν τον διάλογο.





Πάντως χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής δήλωσε σε τηλεοπτικό κανάλι ότι η κυβέρνηση δεν εξετάζει το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης. Είπε επίσης ότι «η ουσία της σύμβασης με την Cosco δεν θα αλλάξει, αλλά θα προσπαθήσουμε να τη βελτιώσουμε».

Ιδιαίτερα ενοχλημένα φέρονται κυβερνητικά στελέχη και από το γεγονός ότι η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφασίστηκε λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησης του Γιώργου Ανωμερίτη στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ και παράλληλα ως υπευθύνου για τον διάλογο με την Cosco για την αναθεώρηση της σύμβασης.
Δεν αποκλείεται σήμερα κιόλας επαγγελματικοί φορείς, τα συμφέροντα των οποίων θίγονται από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη ζητώντας να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική.

Εγκλωβισμένα 4.000 κοντέινερ

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, ήδη στον εμπορευματικό σταθμό του λιμανιού του Πειραιά βρίσκονται εγκλωβισμένα πάνω από 4.000 κοντέινερ, από τα οποία περίπου 600 προορίζονται για αγορές του εξωτερικού και τα υπόλοιπα για την εγχώρια αγορά.
Η αγωνία των επαγγελματικών φορέων κορυφώνεται από το γεγονός ότι η συγκυρία των κινητοποιήσεων είναι η χειρότερη για τις επιχειρήσεις, καθώς όλες οι παραγγελίες με τις χριστουγεννιάτικες προμήθειες φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά τον Νοέμβριο.

Στελέχη της αγοράς υπολογίζουν ότι τα κοντέινερ που έχει προγραμματιστεί να φθάσουν στο λιμάνι του Πειραιά έως τα Χριστούγεννα είναι περισσότερα από 60.000. Επισημαίνεται ότι σε ημερήσια βάση ο μέσος όρος φόρτωσης- υποδοχής κοντέινερ στο λιμάνι είναι 2.000.

Εξάλλου δεν είναι λίγες οι διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και κάποιες από τις ελληνικές που αποφεύγουν τον Πειραιά και πάνε σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου αλλά και της Μαύρης Θάλασσας, κυρίως της Βάρνας.

Από την πλευρά της Cosco δεν κρύβεται η έντονη δυσφορία που επικρατεί στη διοίκησή της καθώς η κινεζική εταιρεία θα έπρεπε να έχει εγκατασταθεί στον ΣΕΜΠΟ από την 1η Νοεμβρίου. Δεν είναι τυχαίο ότι στα μέσα Νοεμβρίου έρχεται στην Ελλάδα ο επικεφαλής της εταιρείας Γουέι Τζιαφού, οποίος είναι και ο υπ΄ αριθμόν 3 στην ανώτατη ιεραρχία του ΚΚΚ. Ο Κινέζος πολιτικός θα έχει συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη- δεν αποκλείεται και με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Αλλαγή φρουράς
Δύο καλούς γνώστες του χώρου της ναυτιλίας επέλεξε η κυβέρνηση για να αναλάβουν τις θέσεις του γενικού γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ. Τη θέση του γενικού γραμματέα αναλαμβάνει ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά Γ. Βλάχος και τη θέση του προέδρου του ΟΛΠ ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Γεωργίας επί κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Ανωμερίτης.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...
Bookmark and Share