Την ώρα, που το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται το τελικό σχέδιο για τα τεκμήρια, στο πλαίσιο της ύστατης προσπάθειας για να σώσει την παρτίδα στα έσοδα, και έχει ήδη προαναγγείλει τη φορολόγηση των off shore εταιριών, πολλοί ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής έχουν βρει τον κατάλληλο τρόπο για να περνούν φορολογικά «αναίμακτα» την κατοχή αυτού του περιουσιακού τους στοιχείου.
Τα παράθυρα του νόμου είναι πολλά, ενώ εξαιρετικά περίπλοκη είναι η κατάσταση στις υπεράκτιες εταιρίες και το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους.
Ας δούμε πρώτα τι... συμβαίνει με αυτές. Κάθε τέτοια εταιρία, έχει τους καταπιστευματούχους. Αυτούς, δηλαδή, που φαίνονται ως εκπρόσωποί της.
Αναζητώντας, λοιπόν, την άκρη του νήματος στις off shore, διαπιστώνεται ότι τις περισσότερες φορές παρεμβάλλονται διάφορα στάδια μέχρι να φτάσει κανείς στον πραγματικό, τον τελικό δικαιούχο (όπως, για παράδειγμα και άλλες ενδιαμέσες εταιρίες και εκπρόσωποι).
Υπάρχουν, λοιπόν, υπεράκτιες εταιρίες, που έχουν τα ακίνητα στο όνομά τους, αλλά η διαδικασία είναι ιδιαίτερα δαιδαλώδης, καθώς τις περισσότερες φορές σκοντάφτει σε νομικά θέματα των κρατών που παρεμβάλλονται, λόγω των ενδιάμεσων εταιρίων, οι οποίες εδρεύουν σε διαφορετικές χώρες.
Όσον αφορά στα σκάφη, πολλοί επιχειρηματίες – που δραστηριοποιούνται κυρίως στο χώρο του τουρισμού και σε άλλους συναφείς - δηλώνουν μια δραστηριότητα στην εφορία – μέσω του σχετικού Κωδικού (ΚΑΔ), όπως για παράδειγμα «κρουαζιέρες» και περνάνε το ιδιόκτητο, προσωπικού τους σκάφος αναψυχής ως πάγιο της εταιρίας, στην ουσία δηλαδή ως επαγγελματικό.
Έτσι, πραγματοποιούν αποσβέσεις και μειώνουν τα κέρδη της εταιρίας, όμως το σκάφος αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι παραγωγική δαπάνη για την εταιρία, αλλά εξυπηρετεί προσωπικές ανάγκες του ιδιοκτήτη.
Μάλιστα, πολλοί θεωρούν τιμολόγια για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και κόβουν ενδεικτικά κάποια στοιχεία μέσα στο χρόνο, για να αποδεικνύουν ότι το σκάφος αποτελεί πάγιο περιουσιακό στοιχείο της εταιρίας, που εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη δηλούμενη δραστηριότητα. Επιπλέον, κάνουν εικονικά ναυλοσύμφωνα, για τον ίδιο σκοπό.
Και δεν είναι μόνο αυτό.
Κατ΄ αυτόν τον τρόπο, γλιτώνουν επιπλέον το σχετικό τεκμήριο, απαλλάσσονται από το Φ.Π.Α. κατά την αγορά του σκάφους, καθώς και από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων, σε κάθε ανεφοδιασμό !
Σκεφτείτε ακόμα ότι – με βάση τα όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Οικονομικών – τα επαγγελματικά σκάφη θα εξαιρεθούν από την έκτακτη εισφορά και το ετήσιο ειδικό τέλος !
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί ιδιοκτήτες σκαφών θα γλιτώσουν αυτών των φόρων, ενώ δεν θα έπρεπε.
Όλα αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα ότι - και στις δύο περιπτώσεις -, δηλαδή και για να βρεθεί ο ιδιοκτήτης μιας υπεράκτιας εταιρίας, αλλά και για να επαληθευθεί η χρήση του σκάφους, απαιτείται απόλυτα εξειδικευμένο προσωπικό στον ελεγκτικό μηχανισμό, που να γνωρίζει πολύ καλά τις διαδικασίες και τη νομοθεσία. Μένει να δούμε αν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών διαθέτουν τα κατάλληλα στελέχη και αν αυτά θα κινητοποιηθούν και θα αξιοποιηθούν.
Πηγή: apneagr
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...