22/11/09

Επιστολή "βόμβα" για COSCO

Ξαναζωντανεύει ο εφιάλτης της σύμβασης με την κινεζική Cosco για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη όχι με τους λιμενεργάτες, αλλά με την Ευρωπαϊκή Ένωση που απειλεί τη χώρα μας με επιβολή υψηλών προστίμων.

Η κυβέρνηση δέχεται ισχυρές πιέσεις για διευθέτηση των όποιων εκκρεμοτήτων προβάλλονται σε σχέση με την επίμαχη σύμβαση και από την Κομισιόν, η οποία...




...με επιστολή της (14 Οκτωβρίου 2009) καθιστά σαφές προς τη χώρα μας πως κάποιοι όροι της συμφωνίας αντίκεινται στο κοινοτικό δίκαιο.

Οι Ευρωπαίοι εταίροι στη μακροσκελή επιστολή τους, η οποία περιλαμβάνει περίπου είκοσι πέντε σημεία-παρατηρήσεις, προειδοποιούν μεταξύ άλλων ότι οι φοροαπαλλαγές που ισχύουν για την Cosco συνιστούν εμμέσως κρατική ενίσχυση.

Στην πράξη δηλαδή οι εταίροι μάς χτυπούν ηχηρό καμπανάκι εξηγώντας ότι εάν συνεχιστεί το καθεστώς των φοροαπαλλαγών υπέρ του κινεζικού ομίλου, τότε η χώρα μας θα κληθεί να πληρώσει τεράστια πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ!

Το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε και πήρε παράταση από την Ε.Ε. προκειμένου να απαντήσει, ώστε να «αγοράσει» τον απαραίτητο χρόνο και να καταλήξει σε μία πρώτη συμφωνία με τους Κινέζους.

Σε περίπτωση που η Ε.Ε. δεν καλυφθεί από την επιστολή αιτιολόγησης της ελληνικής πλευράς, το όλο ζήτημα θα παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Υπενθυμίζεται ότι υψηλότατα πρόστιμα έχει κληθεί να πληρώσει η χώρα μας και για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και για την Ολυμπιακή.

Κινήσεις ακριβείας.

Ουσιαστικά, η νέα κυβέρνηση καλείται να αποφασίσει άμεσα πώς θα χειριστεί αυτό το τεράστιο πρόβλημα που «κληρονόμησε» από τη Νέα Δημοκρατία, η οποία και συνήψε τη σύμβαση με τους Κινέζους. Και όπως λένε χαρακτηριστικά ανώτατοι κρατικοί παράγοντες, η κυβέρνηση επιχειρεί μία ισορροπία τρόμου ανάμεσα στους Κινέζους επενδυτές και τους Ευρωπαίους εταίρους σε ό,τι αφορά την παρουσία του οικονομικού κολοσσού στο λιμάνι του Πειραιά.

Το Μαξίμου αντιμετωπίζει το πρόβλημα πρωτίστως ως πολιτικό και θεωρεί ότι απαιτούνται διπλωματικές κινήσεις χειρουργικής ακρίβειας για την επίλυσή του. Κυβερνητικοί παράγοντες εξηγούν πως αυτός ουσιαστικά είναι και ο ρόλος που ανέλαβε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Θεόδωρος Πάγκαλος και όχι μόνο το θέμα των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, για το οποίο άλλωστε έχει αναλάβει ειδικά καθήκοντα ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Οι ίδιοι παράγοντες επισημαίνουν πως η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αφενός δεν θέλει να δυναμιτίσει τις σχέσεις Ελλάδας- Κίνας θεωρώντας μείζονος γεωστρατηγικής σημασίας τη συνεργασία με τον ανερχόμενο οικονομικό κολοσσό και αφετέρου δεν θέλει να εμφανιστεί για μία ακόμη φορά σαν το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης, που αγνοεί και συγχρόνως παραβιάζει την κοινοτική νομοθεσία.

Οι σχέσεις με Πεκίνο.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης είναι να μην «πειράξει» τη σύμβαση με την Cosco, διότι στοχεύει στην ενίσχυση και όχι στην αποδυνάμωση των σχέσεων με την Κίνα υπό το πρίσμα τού ότι αποτελεί μία σταθερά ανερχόμενη δύναμη.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι παραμονές των ευρωεκλογών ο Γ. Παπανδρέου επέλεξε να «εγκαταλείψει» την προεκλογική εκστρατεία και πήγε για τρεις ημέρες στο Πεκίνο, όπου είχε συνομιλίες με την κινεζική κυβέρνηση προσβλέποντας στην ανάπτυξη των διμερών σχέσεων.

Εξ αυτού του λόγου η κυβέρνηση, παρά τις όποιες διαφωνίες έχει διατυπώσει από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε σχέση με τη σύμβαση που συνήψε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε καμία αλλαγή.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...
Bookmark and Share