1/12/09

Αμερικανικές Παραβιάσεις στο Αιγαίο . Γιατί αποσιωπούνται

Απαρατήρητη πέρασε από το σύνολο των ΜΜΕ η σοβαρή καταγγελία έμπειρου διπλωμάτη για συχνές παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου από αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη.

Συγκεκριμένα, ο πρέσβης Ηλίας Γούναρης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Κεφάλαιο (21/11/2009) σχετικά με το καθεστώς των Ιμίων, αναφερόμενος στη διγλωσσία της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, υποστήριξε ότι "καταγγέλλουμε, λόγου χάρη, την παραβίαση του εναέριου χώρου μας από τουρκικά αεροπλάνα αλλά δε λέμε τίποτα όταν το ίδιο κάνουν, και με μεγάλη συχνότητα μάλιστα, οι Αμερικανοί"!




Επισημαίνεται ότι πρόκειται για ιδιαίτερα προβεβλημένο στέλεχος της ελληνικής διπλωματίας καθώς υπηρέτησε ως πρέσβης στη Μόσχα και στο Λονδίνο, Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον ΟΗΕ ενώ έχει διατελέσει στο παρελθόν γενικός διευθυντής Πολιτικών Υποθέσεων του ΥΠΕΞ, διαπραγματευτής για το ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ και πρόεδρος της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων.

Αρκετά περιστατικά παραβιάσεων και αναχαιτίσεων αμερικανικών αεροσκαφών εντός του FIR Αθηνών έχουν καταγραφεί στο παρελθόν χωρίς ωστόσο να δημοσιοποιούνται λεπτομέρειες.

Στις 20 Ιουλίου 1974 οι Ελληνικοί σταθμοί ραντάρ αποκάλυψαν συνολικά 14 ίχνη αεροσκαφών του 6ου Στόλου των ΗΠΑ, που πετούσαν σε απόσταση 60ν.μ. νοτίως και ανατολικώς της Κρήτης, μέχρι την Ρόδο, δίνοντας την εντύπωση ότι οι Αμερικανοί επεδίωκαν να παρεμποδίσουν τυχόν ελληνική αεροπορική ενέργεια προς την Κύπρο.

Στην Έκθεση Σεμερτζάκη για τις αεροπορικές επιχειρήσεις του 1974 καταγράφεται αερομαχία μεταξύ δύο ελληνικών F-5Α της 341 ΜΑΗ με ζεύγος αμερικανικών F-4.

Συγκεκριμένα "εις απόστασιν 3-4 ν.μ. ο ημέτερος σχηματισμός εγένετο αντιληπτός υπό του στόχου, όστις ήρξατο εκτελών επιθετικούς ελιγμούς. Τούτο εχαρακτηρίσθη υπό του ημετέρου σχηματισμού ως εχθρική ενέργεια και ούτω ενεπλάκη εις αερομαχίαν μετά του στόχου, ενημερώνων συγχρόνως και τον έλεγχον RADAR (Ε/W ΖΗΡΟΥ). Εις την εξέλιξιν της αερομαχίας τα αεροσκάφη διεσπάσθησαν (εις εναντίον ενός). Το ημέτερον Νο2 απενεπλάκη των ελιγμών, επιστρέψαν διά προσγείωσιν.

Το ημέτερον ΜΙ, κατά την εμπλοχήν, ευρεθέν εις πλεονεκτικήν θέσιν (όπισθεν του στόχου και εις απόστασιν βολής) εζήτησεν, εκ του ελέγχοντος σταθμού RADAR, την έγκρισιν εκτελέσεως βολής κατά του στόχου, και έλαβεν αρνητικήν απάντησιν. Εν συνεχεία, όμως, αντιληφθέν ότι ο στόχος (F-4) έβαλεν διά του πυροβόλου του, ηττήσατο, εκ νέου, έγκρισιν διά την κατάρριψιν του στόχου. H απάντησις ήτο και πάλιν αρνητική".

Στις 10 Οκτωβρίου 1977 δύο μαχητικά αεροσκάφη F-4E της 339 ΜΑΠΚ κλήθηκαν να αναγνωρίσουν άγνωστο ίχνος, που αποδείχθηκε ανθυποβρυχιακό S-3A του αμερικανικού αεροπλανοφόρου USS Saratoga, το οποίο έπλεε στο Αιγαίο στα πλαίσια ΝΑΤΟικής άσκησης.

Κατά τη διάρκεια της αναχαίτισης του αμερικανικού αεροσκάφους κατέπεσε το ένα ελληνικό F-4E με αποτέλεσμα το θάνατο των χειριστών του, Σμηναγού (Ι) Σταύρου Γιαννικάκη και Ανθυποσμηναγού (Ι) Παναγιώτη Πετρούτσου.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...
Bookmark and Share