8/8/10

Aπόγνωση παντού - Δραματική η αύξηση των αυτοκτονιών στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την πρώτη επεξεργασία των στοιχείων από τη Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία (1018), που λειτουργεί η ΜΚΟ Κλίμακα υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας, οι αυτοκτονίες στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί δραματικά το τελευταίο διάστημα.

«Εχουν τουλάχιστον διπλασιαστεί, εάν όχι τριπλασιαστεί», λέει χαρακτηριστικά στην «Καθημερινή» ο κλινικός ψυχολόγος της Κλίμακας κ. Αρης Βιόλατζης, αναφέροντας ότι από περίπου μία την ημέρα που...


...ήταν η συχνότητα των αυτοκτονιών το 2009, σήμερα έχουν ξεπεράσει τις δύο.

Ακόμα χειρότερα: πρόκειται για τις καταγεγραμμένες αυτοκτονίες, υποπολλαπλάσιες δηλαδή του πραγματικού αριθμού, μιας και οι θάνατοι αυτοί λόγω του ισχυρού ακόμα στίγματος καταγράφονται συνήθως ως δυστυχήματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, περισσότερο ευάλωτη στην αυτοκτονία είναι η ηλικιακή ομάδα των 35-55, ενώ οι άνδρες φαίνεται ότι επιλέγουν πιο «αποτελεσματικούς» τρόπους. Απαγχονισμός, φάρμακα, πυροβολισμός είναι οι τρεις συνηθέστερες μέθοδοι.

Η αυτοκτονία πάντως είναι μια πολύ μοναχική πράξη και έχει μεγάλο πόνο, τονίζουν οι ειδικοί.

Οσοι τηλεφωνούν στη γραμμή παρέμβασης της Κλίμακας είναι άνθρωποι που βρίσκονται σε απόγνωση, σε απελπισία.

Νιώθουν ότι είναι βάρος στους άλλους, ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται γι’ αυτούς.
«Οι δεσμοί τους έχουν διαταραχθεί και αυτό είναι που παράγει τον αυτοκτονικό ιδεασμό».
Τι είναι όμως αυτό που θα κάνει κάποιον να προχωρήσει την τελική ευθεία; «Πολλοί παράγοντες, ένας εξ αυτών είναι και τα βιώματά τους. Εάν έχουν εμπειρία με καταστάσεις βίας και πόνου, οδηγούνται ευκολότερα στην αυτοκτονία. Είναι ενδεικτικό ότι έχουμε μεγάλα ποσοστά στις γυναίκες γιατρούς και στις ιερόδουλες. Γι’ αυτό άλλωστε τονίζουμε πόσο καταλυτικό ρόλο μπορεί να διαδραματίζει η βία μέσα στην οικογένεια…».

Μόνιμα σε …κατάθλιψη για τα οικονομικά οι Έλληνες

Άλλη έρευνα που δμοσιεύτηκε στα ΝΕΑ έδειξει οτι η κατάθλιψη για τα οικονομικά είναι πλέον μόνιμη για τους Έλληνες πολίτες, οι οποίοι είναι παγιωμένα οι πλέον απαισιόδοξοι στην Ευρώπη, ακόμη και από τους Βούλγαρους και τους Ρουμάνους, ενώ όλο και περισσότεροι δανείζονται για να τα βγάλουν πέρα.

“Είναι φανερή η παγιωμένη απαισιοδοξία και η ανασφάλεια που κυριαρχεί στους καταναλωτές ως αποτέλεσμα των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής τα οποία έχουν ληφθεί τους τελευταίους μήνες, χωρίς ακόμα οι όποιες θετικές ενδείξεις για την πορεία της οικονομίας να είναι αρκετά πειστικές για έξοδο της χώρας από την κρίση”, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έρευνα του ΙΟΒΕ το οποίο, ως γνωστόν, αποτελεί επιστημονικό εργαλείο του ΣΕΒ, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών.

Οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν έτσι εμφανίζονται ως οι πιο απαισιόδοξοι ευρωπαίοι πολίτες, για έκτο κατά σειρά μήνα, πίσω από τους Ρουμάνους (στις -62 μονάδες ο σχετικός δείκτης) και τους Βούλγαρους (20 μονάδες χαμηλότερα).

Ειδικότερα, από τη μελέτη προκύπτουν τα εξής:

Επιδείνωση βλέπει το 70% των νοικοκυριών

Οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους προσεχείς 12 μήνες καταγράφουν μικρή βελτίωση τον Ιούλιο, με το σχετικό ισοζύγιο να βελτιώνεται κατά 2 μόλις μονάδες από το ιστορικό χαμηλό του Ιουνίου (στις -52).

Το ποσοστό όσων θεωρούν ότι το επόμενο διάστημα τα οικονομικά τους θα παρουσιάσουν ελαφρά βελτίωση διαμορφώνεται στο 6% (από 4%), ενώ όσοι προβλέπουν ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση περιορίζονται στο 69% (από 75%). Οι αντίστοιχοι δείκτες της ΕΕ και της Ευρωζώνης διαμορφώνονται στις -5 και -6 μονάδες αντίστοιχα.

Απαισιόδοξες προβλέψεις για την χώρα

Οι προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12-μηνο παραμένουν αμετάβλητες τον Ιούλιο, μετά από ένα οκτάμηνο συνεχούς υποχώρησης, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -63 μονάδες, μία μόνο μονάδα υψηλότερα από την ιστορικά χαμηλή τιμή του Μαρτίου του 2009. Το ποσοστό των καταναλωτών που προβλέπουν ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση περιορίζεται στο 78% (από 81%), με τους αντίστοιχους δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη να διαμορφώνονται στις -13 και -14 μονάδες.

Εξασθένηση της πρόθεσης για αποταμίευση

Η πρόθεση για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες υποχωρεί, μετά από ένα δίμηνο ελαφράς ανάκαμψης και διαμορφώνεται στις -65 μονάδες, πολύ κοντά στην ιστορικά χαμηλή τιμή του δείκτη το φετινό Απρίλιο (-67 μονάδες). Από τα ελληνικά νοικοκυριά, το 64% (από 67%) δεν θεωρεί καθόλου πιθανή την αποταμίευση το επόμενο 12μηνο, ενώ ως πιθανή ή πολύ πιθανή την κρίνει και πάλι ένα 18%-19%. Στην ΕΕ και την Ευρωζώνη, οι αντίστοιχοι δείκτες διαμορφώνονται και πάλι στις -6 και -9 μονάδες αντίστοιχα.

Το 92% βλέπει άνοδο της ανεργίας

Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες, αν και βελτιώνονται ελαφρά, παραμένουν κοντά στο ιστορικά υψηλό του Ιουνίου, με το σχετικό δείκτη στις +86 μονάδες (από +88). Το ποσοστό των νοικοκυριών που κρίνει ότι η ανεργία στη χώρα το επόμενο 12μηνο θα αυξηθεί, φθάνει το 92% (από 95%). Στην ΕΕ και την Ευρωζώνη καταγράφεται ήπια αποκλιμάκωση στις +31 και +27 μονάδες αντίστοιχα.

Σε χαμηλά επίπεδα η πρόθεση για μείζονες αγορές

Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών, κ.λπ.) σημειώνει οριακή άνοδο και διαμορφώνεται στις -62 μονάδες (από -64), μετά από τέσσερα διαδοχικά χαμηλά ρεκόρ τους προηγούμενους μήνες. Το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνει ότι δεν θα μεταβάλλει τις δαπάνες του αυξάνεται στο 16% (από 14%), ενώ όσοι δηλώνουν ότι θα τις μειώσουν λίγο ή πολύ περιορίζονται οριακά στο 75%. Σε ΕΕ και Ευρωζώνη, οι σχετικοί δείκτες διαμορφώνονται στις -23 μονάδες.

Διευρύνεται το ποσοστό των νοικοκυριών με χρέη

Ως προς την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, το 24% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει αυξήσει λίγο ή πολύ την αποταμίευσή του, ενώ περιορίζεται στο 53% (από 56%) το ποσοστό εκείνων που αναφέρουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα». Το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι έχουν χρεωθεί διευρύνεται στο 14% (από 8%), το υψηλότερο φετινό ποσοστό, ενώ 8% (από 11%) αντλεί από τις αποταμιεύσεις του.

Αυτά βέβαια , γράφουν οι εφημερίδες , προφανώς τα πραγματικά στοιχεία είναι πολυ χειρότερα....

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ... Bookmark and Share